همه چیز در مورد کودک و سفر
نوشته شده توسط : نیما زمانی

نکات کلی برای آسانتر سفرکردن با کودکان عبارتند از:

از نماینده سفر خود برای پیشنهادات سوال کنید.

اقامتگاههای مناسب مانند آپارتمانهای با دو یا چند اتاق خواب انتخاب کنید.

وسایل کودک مانند کالسکه  ، تختخواب و وسایل خوابش را همراهتان داشته باشید.

در طول سفر همیشه دستمال مرطوب همراه داشته باشید.

هنگام بازدید از جاذبه های کودکان بزرگتر ، روش "تجارت" را امتحان کنید - برای مثال در بزرگسالان فعالیت هایی که صبح ها با فعالیت های کودکان بعد از ناهار انجام می شود ، متعادل است.

هر از گاهی از اتاق کودک در هتل خود استفاده کنید تا استراحت کنید.

کودکان بزرگتر دوست دارند که دفترچه خاطرات (یکبار مصرف) و خاطرات تعطیلات خود را داشته باشند تا بتوانند برداشت های خود را ثبت کنند.

کودک خود را هنگام مسافرت سرگرم نگه دارید.

اسباب بازی های مورد علاقه اش را همراه بیاورید.

پیشنهاداتی برای سرگرمی کودکان در حین خانواده از نقطه A تا B شامل موارد زیر است:

اسباب بازی های زیادی را برای سرگرمی کودکتان در طول سفر بسته بندی کنی و همراهتان بیاورید.

اسباب بازی ها را یک بار پیشنهاد دهید و هر بار کودک نشانه های کسل کننده داشت اسباب بازی جدید را جایگزین کنید.

برای جلوگیری از دعوا در مورد اشتراک اسباب بازی هایشان ، مطمئن شوید که هر کودک اسباب بازی های خود را دارد.

بازی های خانوادگی را انجام دهید.

لوازم مورد نیاز کودکان در مسافرت

گرچه در طول مسافرت حال و هوای بزرگ‌ترها عوض می‌شود و به جای کار کردن بیشتر تفریح می‌کنند، اما دنیا برای کودکان همان است که بود. نکته بسیار مهم این است که اگر می‌خواهید خوش باشید و از سفرتان لذت ببرید، باید در هر شرایطی ابتدا به کودکتان برسید تا سیر باشد، پوشکش تمیز باشد و خوابش را کرده باشد یا وقتی که قرار است برای اولین‌بار با کودکتان به سفر بروید، معمولاً استرس زیادی دارید. از چند روز قبل سعی می‌کنید ساک کودکتان را ببندید و هرآنچه به نظرتان ضروری و لازم می‌رسد درون آن بگنجانید. اگر کمی دستپاچه‌اید و نمی‌دانید واقعاً فرزندتان به چه وسایلی نیاز دارد، همراهمان باشید تا کمی شما را راهنمایی کنیم.

درگام اول باید چند روز یا ساعاتی پیش از سفر برای جمع آوری وسایل او آماده شوید. ابتدا لیست وسایل را آماده کنید. سپس، همه وسایلی که قرار است به همراه داشته باشید را روی میز یا دم دست بگذارید تا فراموش نکنید.

بچه های  کمتر از 3 سال وسایل، اسباب بازی، خوراکی و …زیادی  دارند که در زمان  سفر  باید نزد خود داشته باشید. در این بخش  فهرست تکمیلی از همه وسایل موردنیاز بچه  برای سفر را برایتان نوشته ایم تا چیزی را از یاد نبرید .

پوشک: همیشه سعی کنید بیشتر از تعداد روزهای سفر خود پوشک به همراه داشته باشید. شاید مورد اضطراری پیش آمد، سفرتان طولانی تر شد یا در جاده با ترافیک سنگین یا تاخیر حرکت اتوبوس یا پرواز هواپیما مواجه شدید.

پد برای قرار دادن زیر کودک هنگام تعویض پوشک: می توانید انواع یکبار مصرف آن را از داروخانه یا فروشگاه  وسایل کودک خریداری کنید.

پتو و ملافه: بهتر است چند تا پتو و ملافه برای زیر و روی کودک و گرم نگه داشتن او در محیط های سرد به همراه داشته باشید.

کیسه های پلاستیکی: سعی کنید در اندازه های مختلف و به تعداد زیاد کیسه پلاستیکی همراه داشته باشید تا پوشک، لباس و کفش های کثیف را داخل آنها بریزید.

شیشه های کوچک وسایل دستشویی، شست‌وشو و ضدعفونی کننده

دستمال کاغذی

کتاب و اسباب بازی: کودک همیشه برای سرگرم شدن به اسباب بازی و کتاب نیاز دارد. بنابراین، انواع موردعلاقه او و البته وسایلی که تکه های مختلف آن به راحتی گم نمی شوند را در طول سفر بردارید.

لباس، جوراب و کفش: برای هر روز کودک دست کم باید دو یا سه دست لباس بردارید. ترجیجا لباس و جوراب های تیره بردارید که کمتر آلودگی و انواع لکه ها را نشان دهند. باید با توجه به شرایط آب و هوای شهر مقصد، لباس زیر و رو برای کودک همراه داشته باشید.

وسایل حمام: سعی کنید ساک کوچکی برای حمام کودک جمع کنید که فضای زیادی هم اشغال نکند.

پیش بندهای قابل شست‌وشو

کلاه و ضدآفتاب مخصوص کودک

لیوانهای نی‌دار و بطری های آب: سعی کنید تا جای ممکن به کودک نوشیدنی بدهید تا در طول سفر دچار کم آبی نشود.

ظروف پلاستیکی غذا و ظرف های مسافرتی و در دار برای تغذیه کودک

صندلی پایه بلند تاشو برای استفاده در سفر

غذاهایی به عنوان میان وعده: برای خودتان هم اسنک و میان وعده های مقوی به همراه داشته باشید.

جعبه کمک های اولیه کودکان

صابون و پودر رختشویی: برای شستن دستی لباس های کودک در طول سفر

گهواره یا پارک تاشو و قابل حمل: اگر فرزند شما هنوز در گهواره می خوابد حتما هرکجا می روید، گهواره او را با خود ببرید.

صندلی ماشین: برای سفر با اتومبیل یا هواپیما

کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید :یکی از مواردی که معمولاً مورد غفلت قرار می‌گیرد، استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان است چه به دریا می‌روید چه به کوه یا دشت فراموش نکنید، کرم ضدآفتاب را به پوست کودکتان بمالید. پوست کودکان نازک و حساس است و باید حتماً با پوشش مناسب پوشانده شود.

 

داروهای مورد نیاز کودک در سفر

کارت رشد و دفترچه بیمه کودک را حتماً همراهتان داشته باشید تا اگر مشکلی پیش آمد پزشک بتواند روند رشد کودک را از موقع تولد مشاهده کند. در صورت بروز هر مساله‌ای در محل اقامت به متخصص اطفال مراجعه کنید تا داروی مناسب تجویز شود. اما برای اطمینان خاطر می‌توانید برخی داروهای ضروری را همراهتان بردارید. به عنوان مثال چسب زخم، باند پانسمان و گاز استریل، کرم ضد نیش حشرات، استامینوفن و شربت سرماخوردگی از جمله ضروریات محسوب می شود. برای سفر به خارج از کشور با متخصص اطفال مشورت کنید و مطمئن شوید فرزند شما به واکسن خاصی نیاز ندارد.

سفر کردن یکی از راه های تقویت هوش فرهنگی کودکان

تقویت هوش فرهنگی کودکان به سادگی رخ نمی‌دهد. این کار فرایندی بی‌انتهاست و به همان اندازه که نیازمند خارج کردن آموخته‌های غلط قبلی از ذهن کودک است، مستلزم فراگیری‌های جدید نیز هست.

همه‌ ما در ابتدا این تصور را داریم که داشتن هوش فرهنگی ناشی از شناخت فرهنگ‌های دیگر است ولی در واقع برای تحقق بخشیدن به آن،‌ باید در حقیقت فرهنگ خودمان را به خوب بشناسیم. باید بدانیم چه چیزهایی در جوهره فرهنگی ما هست و چه چیزهایی نیست و اگر نکته‌ای وجود دارد که با اصول فرهنگی ما مطابقت ندارد آن را تغییر دهیم. برای شکستن مرزهای فرهنگی باید آموخته‌های قبلی خود را از ذهن خارج کنیم و تمام عادات،‌ باورها و رفتارهایی که ما را عقب نگه می‌دارد اصلاح کنیم.

فراموش کردن آموخته‌های غلط قبلی دقیقا همان چیزی است که بسیاری از بزرگ‌سالان با آن دست‌به‌گریبان‌ هستند. تعصبات به طور خاص می‌توانند در اعماق ذهن افراد باقی بمانند که این تعصبات نیاز به بازبینی فردی مستمر دارد؛ اما در مورد کودکان، با راهنمایی درست می‌توان تقویت هوش فرهنگی آن‌ها را به طور کاملا طبیعی انجام داد.

اکنون این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم والدین و راهنمای خوبی برای آن‌ها باشیم؟ چطور می‌توانیم آن‌ها را برای تقویت هوش فرهنگی شان تشویق کنیم؟ از چه راهی تجربه‌های خود را به فرزندانمان ارزانی بداریم و الهام‌بخش آن‌ها در ادامه راهشان باشیم تا در آینده افرادی با هوش فرهنگی بالا باشند؟

نخستین راه برای تقویت هوش فرهنگی کودکان از راه علاقه‌مند کردن آنان به فرهنگ‌های دیگر، ایجاد تجربه‌های دست‌اول از آن فرهنگ‌ها برای کودکان است. امروزه سفر به دور دنیا بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از گذشته است. البته باید هوشیار بود که فرهنگ برخی از نقاط دنیا دقیقا شبیه فرهنگ خودمان است. در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ اطرافمان هم مرکزهایی وجود دارد که در آن‌ها فستیوال‌ها و مراسمی برگزار می‌شود که دست‌کم بخشی از آن‌ها مربوط به فعالیت‌های فرهنگی کشورهای بیگانه است، بنابراین نیازی نیست که برای دیدن و کسب تجربه‌های فرهنگی آن کشورها به خود زحمت رفتن به سفرهای طولانی را بدهیم. آن مراکز را پیدا کنید و کودکان را به فعالیت‌های آنان علاقه‌مند و ترغیب نمایید.

منبع : مجله چتراتا





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: